Tuesday, March 23, 2010

Sekadar untuk memperingati diri..

Assalamualaikum w.b.t..
Syukur kehadrat ilahi atas peluang yang diberikan,
Sahabat-sahabat..makin lama,makin panas Shout mix ana..kritikan,teguran,cadangan..alhamdulillah.bagi ana ia adalah satu perubahan yang berlaku pada sahabat2 mahasiswa/i kuin..lebih mengambil berat tentang perjalanan MPM..Biarpun agak kasar kadang2 terguran dari sahabat2 tapi ana merasakan seperti nasihat dari kawan2..ana memandang semua nya dalam keadaan yang positif..dan banyak draff perancangan yang dah di rangka untuk semestar depan dari sahabat2.
Mungkin tanpa kritikan dan pandangan dari kawan2 .ana dan MPM pasti terlepas pandang tentang masalah2 kebajikan di kampus,rumah sewa dan kolej kediaman..mungkin sesetengah dari perwakilan anda tidak sedar tentang masalah pinggiran seperti itu.Apa pun insyallah..Kekurangan itu akan di perbaiki.
Sahabat-sahabat yang dirahmati..
Masalah sahabat yang tinggal sentiasa di pertikaikan..Dan satu langkah drastik MPM untuk mewujudkan satu gagasan untuk mewakili mereka,biarpun lawatan berkala exco ke rumah2 sewa masih berjalan,tetapi lebih efektif jika Gagasan rumah sewa ini di manfaat kan.ttp malang nya sahabat2..pada pelancaran GALAKSI ini.hanya 30% pelajar rumah sewa yang hadir..Adakah masih mahu menunding dan mengancam MPM masih tidak buat kerja?
Sahabat2, KEINGINAN itu adalah kunci paling utama dalam setiap aspek,baik ilmu,ibadah @ sebagai nya..dan jika MPM mejalankan aktiviti bersama @ apa2 yang berkaitan dengan nya tp Ramai pelajar yang Tidak MENGIGINKAN?,tapi itu soal remeh..Ingat,allah tidak pernah tanya apa kita dapat,ttp allah akan tny apa yang kita dah Buat..
Sahabat2...Dari pandangan dan idea dari sahabat2..saya cukup komited untuk menstukturkan dan memperkasakan pegerakan MPM dari berbagai aspek..penerapan kefahaman yang lebih berkesan,Mendasari kebajikan pelajar dan Dasar yang lebih terbuka.
Maka insyallah pasti banyak perubahan yang akan diusahakan..tp ia hanya sia-sia jika sahabat hanya mahu melihat sehingga lihat kami tersungkur dan mengkritik dan meraikan nya..
Justeru, MPM bukan untuk saya,bukan untuk Exco2 saya dan bukan juga buat AJK nya,
TETAPI MPM UNTUK SEMUA..
DAN SEMUA BERTANGGUNG JAWAB DENGAN PERJUANGAN MPM
SEMUA BERTANGGUNG JAWAB MEMPERJUANGKAN HAK PELAJAR
DAN SEMUA TERPIKUL UNTUK BERSAMA2 BERKONGSI IDEA DEMI MEMPERKASA KAN
"STUDENT POWER!!!'


BERSAMA MENJULANG THAQAFAH,MENUNTUT AMAL,DAN MENCETUS PERUBAHAN

0 comments:

Post a Comment